zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Lite gott och blandat

Publicerad 2014-02-09 07:27:42 i Allmänt,

God morgon alla pigga och glada!! ;)
 
Nja, de flesta sover väl än, klockan är ju inte ens 07. S sover i alla fall som en stock och jag är inne på min tredje kaffe. Fy satan, vad jag älskar tidiga mornar! Att stressa på morgonkvisten är väl det minsta jag gillar. Kan inte fatta hur folk hinner vakna, fixa till sig, äta frukost på 20 minuter?! För mig är det ett mysterium. Jag vill lätt ha 3 timmar på mig innan jag sticker iväg. Det är så gott att bara ta det lugnt ett tag. Visst, sedan under dagen kanske det blir lite småstressigt till och från, men det gör inget ;)
 
 
Idag är det lite "gott-och-blandat-dag"Om jag inte minns fel, så blir det lite ishockey vid 09. Tvätta ska vi göra också och sen också ta svängen förbi mataffären och köpa lite smått och gott (mjölk, ägg, pålägg). Mataffären stänger klockan 13 eftersom det är söndag, så om man inte vill stå och knö i långa rader, ser man till att fixa matinköpet innan 12. Någon gång under dagen måste jag plugga lite också(mitt minne är bra och kort) ;).
 
Ha nu en härlig dag!  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela