zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Ännu ett skopar till samlingen!

Publicerad 2014-02-12 17:16:12 i Allmänt,

Jag är typiskt vädersjuk, (speciellt när det börjar med sol och sen blir det bara mulet, grått och regn). Även jag har överlevt denna dag som i slutändan blev helt ok. Morgonen spenderades med pluggande. Vid 12-snåret damt jag ner i min secondhandaffär igen;-skulle ju bara titta lite, inte köpa, bara kolla.Efter nästan 2 timmars spanande i affären kom jag faktiskt ut med ett ytterligare skopar ;) Denna gången råkade jag bara hitta ett par ecco i strl 36, (känns mer som 35, bara till min fördel) ;) De är svarta, lätta och skitgoa att gå i. Visst, jag har väl ett och annat skopar som "skrotar" där hemma, men jag kunde inte låta bli. Jag har alltid svårt att hitta bra och bekväma skor, då jag har både otroligt små fötter, samt inte klarar av att "strutta" omkring i högklackat. När skorna bara kostar snäppet under 30 spänn spänn, så kunde jag ju inte låta bli.
 
 
Annars, dagen flyter på bra. Gör lite småplock och softar. Ska slå en pling till lilla mamma och höra hur läget är i Onsala. Senare blir det lite matfix, fisk med potatis och grönt  ;) Faktiskt, sedan jag flyttade ner hit, har jag blivit mer och mer haj i köket och jag tycker att det är kul också, WOW!! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela