zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Jetlag

Publicerad 2014-12-17 23:28:55 i Allmänt,

Japp, jag är hemma i "La Onsala"!  ;) , men vad bökigt det blev när man väl kom fram till CDG. Flygen till Göteborg avgår från 2 G(eller "längst bort", som jag kallar det för. För att ta sig den sista biten till terminal 2G, tar man liten flygbuss, (en gångsträcka som inte är så långt efter man klivit av tåget).
 
Denna gång blev promenaden lite längre pga ombyggnadsarbete. Efter 2 hissar(båda hissarna stannade och ville inte först släppa ut mig) och promenix en bra bit under jorden i bilgarage(!), kunde jag slänga in väskan, gå igenom säkerhetskontrollen ;)
En kompis till mig, Elin, tillbringar denna vecka i New York.  Faktiskt, lite avis är man ju, men, haha, tror inte jag skulle klara av den där "jetlagen" man får när man väl kommit hem..
 
Kan ju säga att idag, så har jag väl äntligen vaknat upp. Har haft någon slags jetlag :/  i en hel vecka!! Fattar inte, här hade man ju bara åkt i drygt två timmar med flyg ,( väskan kom med taxi hem två dagar efter jag damp ner i La Suéde). Det mesta av julpynt är nu fixat i alla fall och nästan alla julklappar också  ;)
 
Imorgon, torsdag har jag ledigt, kan man väl säga(ska inte göra många knop), bara lite "förberedelser". På fredag förmiddag blir det in till Kungsbacka och fixa några av julklapparna man har kvar,(ska in på lördag till Göteborg också). Om en vecka är det julafton, så mysigt( och jäktigt)!  ;))
 
 julmys i köket med vit julblomma.
 
 "Fint folk kommer alltid sent" sägs det och min väska.
 
 Jag älskar mammas kök. så många skåp, så mycket kul, så mycket plats.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela