zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Dagens gärning

Publicerad 2014-12-06 13:09:53 i Allmänt,

Idag skiner äntligen solen igen efter en hel vecka av "gråmulighet!"  Så här i mörka decembermånaden , med bara "grått och småtrist" med allt var det innebär,( trötthet, mörker, kyla), blev jag faktiskt görglad över att solen lyste in i mina ögon  ;) 
 
På förmiddagskvisten, på väg hem efter gått "runda i samhället", så när jag stod vid övergångsstället, nära hemma, så hörde jag helt plötsligt ett annorlunda ljud. Jag vände mig om och där låg en äldre man(han hade ramlat. Jag frågade hur det var med honom, han svarade "det är bra". Jag hjälpte honom upp, tog upp hans glasögonon från marken, gav de små matkassarna till honom och hörde mig för åter igen om han var ok, det var han  :)
 
Jag följde honom över övergångsstället, sedan gick jag in genom min port och upp i lägenheten. Känns bra att man har kunnat hjälpa till, denna sola lördag!  ;)
 
Klockan 17:00. spelar PSG. Kommer jag att kolla på matchen?, oui, bien sur, spännande!!  :) <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela