zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Trött och slö

Publicerad 2014-08-10 16:15:26 i Allmänt,

Idag är man verkligen seg, efter lördagkväll i Göteborg. Jag gjorde som jag alltid gör när jag är inne i stan -springer som en yr höna ;) in och ut i roliga secondhandaffärer. Direkt när jag kommer in får jag "röntgenblick" och scannar av varje sektion. Hittas det nått snyggt tar jag det och går vidare. Oftast är varukorgen överfull när jag ställer mig i kön till provrummen. Igår däremot hittade jag faktiskt ingenting(!), Waaa, katastrof! ;)
 
Muttrandes från Linnégatan till Andra Långgatan, blev leendet större när jag vandrade "dåliga gatan fram" En hel del folk satt på uteserveringarna och på varenda öl-place skrålades det för fullt! Det var ju WoW-festivalen också i slottskogen, så därför var det rolig blandning av folk. Jag tog en liten drinkturné innan jag mötte upp Mathias. Vi pratade småskit, skrattade och sjöng låtar på spotify. Ja, det var gött att vara inne i stan igen :)
 
Nu är jag åter i Onsala. Jag ska väl snart sätta igång med maten, lätt mat(gratäng med wienerkorv) och sedan ta itu med helgens disk  ;) man är ju lite lat idag, hihi!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela