zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Strömming

Publicerad 2014-08-15 15:51:18 i Allmänt,

Jag kan bli tokig ibland när vädret skiftar hela tiden. För det första vet man ju inte vad man ska ha på sig, "räcker det med jeans och t-tröja eller ska man dra till med tjockare tröja också och regn-kitet"? Visst, några vinterkläder behöver man inte än.. Uuuhh, just nu känns det som hösten redan har kommit -så trist! Nä, man får tänka positivt och bara se glad ut :)
 
I morse var Sébastien lite hurtig som tog en liten springrunda på 6 km(på söndag springer han 1 mil på "Onsalavändan", så han vill vara fit for fight(om man säger så) ;) Själv tog jag väl mest det ganska lugnt i morse ;) Vi tog en promenad upp till mataffären och handlade lite. Vid fiskbilen inhandlades strömming. Så till middag idag blir det strömming med pressad potatis och stuvad spenat.
 
Imorgon åker väl Elin till Paris. Hon lär ju ta många härliga kort på den underbara staden och här är jag, fortfarande i Onsala. Åh, snacka om att jag längtar hem just nu!!!
På väg hem från Hemköp med Dramaten(hemma i la France har jag alltid en dramat med när det är dags för matinköp) :)  Strömmingen ligger snyggt i den gula påsen.
 Precis nu vill jag hem!!  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela