zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Måne och " smått bra-att-ha-saker" på flygturer

Publicerad 2014-08-11 00:44:24 i Allmänt,

Hemma hos mamma i Onsala finns det inte många roliga kanaler. Nu under sommaren körs det ju bara en massa repriser på burken, snacka om att man blir less. Hemma i la France har vi väl på våran lilla tv runt 40 kanaler(filmkanalerna har vi tagit bort, sparar lite pengar på det viset). Oui, skulle vi vilja se nån bra film, så är det bara att köpa via tv-boxen(kostar runt 5 euro) ;)
 
Jag hittade en rolig grej som jag har beställt från bluebox.se Det är ett väldigt gulligt resekit som passar perfa när man flyger ;) Kittet innehåller: 10st näsdukar, 10 st minivåtservetter, läppbalsam, handkräm. Allt ligger i en transparant necessär.
 
Det verkar som att det är fullmåne ute(18 grader och lite blåsigt). Regnet är väl på ingång snart :( Sitter här i köket och tar igen mig lite. Imorgon kommer leveransen på elevationsbotten till mammas säng, så snart kommer hon att sova goare, utan ribbor som trillar av! :)
 
innan jag slafar för natten, får jag sätta rosorna i nytt vatten, klippa av lite också.
 
Månen lyser fint!
 
 
 
God natt, alla underbara!!  ;) <3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela