zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Himlen är oskyldigt blå

Publicerad 2014-08-03 23:08:12 i Allmänt,

Jag vet inte hur många gånger jag sprang ut på altanen för att veva ner parasollet och trycka på knappen så att markisen rullade in för att regnet  anlände. Tappat räkningen på hur jag sedan, efter regnet vevade upp parasollet och tryckte på knappen så markisen kom ut för att den stora lampan kom fram igen(solen). Ett tag trodde jag att jag hade blivit smått tokig med detta springandes ut och in. Under hela dagen hörde man också åskan mullra långt borta. Det kom en sväng småskurar mellan varven, solen sprang upp och ner(medans jag sprang in och ut)  ;)
 
Denna tråkiga söndag blev lite som ett gympapass med allt springande. Mig, gjorde det inget(alltid bra med lite motion). Jag blev bara lite besviken på att det inte kom mer mullrande, härliga blixtar och ösregn. Ja, ja, man kan inte få allt  ;)  Jag tog i alla fall några bilder på dessa härliga moln och himmel, dessa förgyllde ändå min dag!  :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela