zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

En sväng på Göteborgskalaset

Publicerad 2014-08-20 08:43:01 i Allmänt,

God morgon alla glada!! Det blåser inte lika mycket idag som det gjorde igår(parasollet hade igår morse hamnat lite på villovägar)  ;) Hade ju inte trott att hösten skulle komma redan i augusti. Tycker allt att den hade kunnat väntat ett tag till.
Jag och Alma nere vid Röda Holmen, Onsala.
 
 
Under de här dagarna har jag inte hunnit att blogga så mycket som jag velat(haft fullt schema här med Sébastien). Han åker dessutom hem imorgon(hade gärna hängt med hem, men ska följa med mamma på återbesök hos läkarn, så, ja, en stund till i Sverige blir det för mig.
 
´Jag och Sébastien åkte i lördags in till Göteborg till kulturkalaset. Vi tog en liten sväng och kollade läget ;) Vi tog svängen förbi Haga och vi avslutade på Rover på Andra Långgatan.
På Gustav Adolfs torg där många läckerheter från alla världens hörn fanns(till överpriser) naturligtvis.
Solen visade sig från sin bästa sida ;)
 Vi hittade den roliga "moped-kaffevagnen"!
 Sébastien på Rover
 Jag kör alltid med ett glas vitt med tre isbitar ;) Västen(från Sonia Rykiel) hittades på Emmaus på Linnégatan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela