zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Sommarlängtan

Publicerad 2014-04-01 01:44:18 i Allmänt,

Wow, inatt är det riktigt varmt ute,2.9 plus(har ju varit en del minusgrader ett gäng nätter i rad). Pratade med Sèbastien en sväng under kvällen. Ah, jag blir allt lite avundsjuk när han säger att "Ja, här har vi 22 grader och inget minus alls på nätterna"!, (härligt glad dessutom).  Här hos lilla mamma i Onsala är det fullt ös (som det ska va). Imorgon ska vi ta turen in till Kungsbacka sjukhus, där det skall tas en del prover. Jag håller tummarna på att det inte är något alvarligt.
 
Annars går allt sin gilla gång här på Onsala-landet. Varje dag har man fullt schema  ;) , haha, det är nätt och jämt att man hinner att andas ;)  Nä, här är allt bara lugnt, jag bara myser( på onsdag kanske jag hinner byta köksgardiner och få fönstren putsade)(eller som mamma sa ;- "Det räcker att vi tar köksfönstret", haha, hon är för söt, hon är allt bäst min underbara mamma ;) <3 <3 <3
 
I alla fall, som vanligt när jag är i Onsala, vill jag ju fixa och grejsa med allt, att det blir snyggt och fint och att mamma och jag gör roliga saker ihop betyder otroligt mycket!! Dock naturligtvis saknar jag ju "mitt hemma" , där just nu alla goa plusgrader finns ;)
 
där borta, längs med solsidan är min absoluta underbaraste solplace, "Point neuf" <3 <3 <3

Jag längtar efter sommarvärmen!! Gör ni??!!  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela