zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Fransk grammatik

Publicerad 2013-11-25 18:08:54 i Allmänt,

Nu bär det snart igen iväg till franska - kurs ;) Det är banne med inte lätt med den franska grammatiken(Eller när man väl tror att man har lärt sig, så kommer det alltid något mer när det gäller grammatiken).. Hrm..
 
Jag har pluggat franska nu lite mer än en månad(och jag har överlevt).  :)  Vi har blivit indelade i i 2 grupper nu den senaste veckan (de som kan läsa och skriva och de som inte kan). Jag är med den gruppen som både kan läsa och skriva, tjohoo!! (min grupp är på 5 personer, helt underbart bäst)(man lär sig mer när man är få), resten är fler(dem skiter jag lite i).
 
Det som gjorde mig glad också var att istället för att ha lektion fredag kväll mellan 18.00 - 20.00., ändrades detta till på torsdagar mellan 17.30 -19.30. wow,(gud hör bön)  :)
Plugga, traggla och le emellanåt  ;)

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2013-11-25 19:01:24

roligt med plugg:d

Svar: Oui, hur roligt som helst! :)
Zerny

Postat av: Spock

Publicerad 2013-11-27 13:53:04

Studerar du något mer än franska? :)

Svar: inte just nu. Franskan tar mycket tid. jag läser 4 ggr i veckan(både förmiddagar och kvällar). Kämpar med grammatiken (och den e inte nådig)!
Zerny

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela