zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Alma, kräsen när det gäller mat??

Publicerad 2013-11-22 21:06:33 i Allmänt,

Den 5 december tar jag flyget hem till Onsala la Suede, till mamma och Alma. Alma är mammas hund, en liten rolig coton de tulear på 8 år. Förra gången när jag kom hem, var Alma kräsen när det gällde mat. Mamma berättade om att Alma hade haft problem med sina tänder och hade varit hos veterinären. Allt hade gott bra, men när det var matdags, ville Alma inte äta(torrfoder passade helt plötsligt inte längre).
 
Jag satte upp matskålen och tog ner den efter 20 minuter, Alma ville fortfarande inte ha någon mat. Jag tog upp skålen igen och så höll jag väl på ett par gånger. 4 timmar senare åt Alma upp all mat; "good girl" , sa jag till henne. När det var läggdags fick hon sin levergodis och resterande dagar åt hon glatt sin mat  :)
 
I alla fall, det blir ju spännande att se om hon agerar likadant  när jag dimper ner i början av december, att torrfoder inte passar damen(anar ugglor i mossen).. Almas dagliga ranson  av mat är torrfoder 2 ggr om dagen och en halv levergodis innan läggdags, allt annat som kakor, skinka, ost mm är förbjudet!!.
 
Som sagt, får se hur reaktionen blir när jag dimper ner  :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela