zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

110 kr för en skinnjacka! ;)

Publicerad 2013-11-22 17:06:49 i Allmänt,

Jag har blivit totalt helt frälst vid min skinnjacka(trodde inte det kunde vara möjligt). Även här i Paris är det numera omkring 2 -3 grader "varmt", hrm.. , använder jag min skinnjacka, dag ut dag in, visst, jag plussar på med
 
 en och annan pälsväst över det.  :)
 
Jag hittade "underverket" på Erikshjälpen i Kungsbacka i Augusti. Jag hade precis provat ett gäng kläder(som inte passade, rejält höga priser också för att var secondhand) :(På vägen ut när jag hängde tillbaka de provade kläderna, hittade jag helt plötsligt denna skapelse  :)
 
Jag kollade in den snabbt och såg att skinnjackan allt kunde passa mig(strl 42 Kate Moss , från topshop), visst liten storlek, men jag testade.  Wow, den satt ju som juten!! Jag kollade på prislappen och trodde att jag hade sett fel. " 110kr" stod det att priset var, men jag tänkte ju att det måste ju vara totalt fel. Erikshjälpen är jobbigt dyra när det gäller kläder, så jag trodde ju absolut att jag hade sett fel; 1100kr, trodde ju jag ju att det stod, men när jag kollade lite extra såg jag till min glädje att "miraklet" kostade endast 110 bagis!  ;) <3 <3
 
Självklart slog jag till och köpte "trasan"  ;)  <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela