zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Liten söt julafton!

Publicerad 2013-12-25 08:22:17 i Allmänt,

Igår firade mamma och jag världens sötaste julafton. Det var första gången som det var bara var vi två (förra året var Sébastien också med, men i år jobbade han över julen). Förr om åren när  både syrran och pappa levde, var julaftonen mer som ett inrutat schema på vad som skulle serveras för mat och vilka tv-program som skulle ses.  Jag kan säga att mamma och jag gav fanken i det i år och åh, så härligt det var att inte ha en massa måsten och sånt! :)
 
Vi tog ingen sillfrukost (vi tar det på juldagen i stället). Vi tog en lätt frukost, mamma ville ha smörgås med kalvsylta och rödbetssallad och jag fick min foie gras de canard-macka(gåslever)(åh, så gott)!! Efter frukosten tog jag Alma på en långpromenad. Jag köpte några triss och andra lotter som vi satt och skrapa efter jag kom hem (vinst på triss, tjoho)!! Vi tog en kaffefika med choklad och Cointreau och Istället för lutfisk till middag, gjorde vi en " Jansson" :)
Efter middagen satt vi och väntade på att tomten skulle dyka upp, men han kom inte(måste varit stormen som ställde till det) ;), så vi satte igång att öppna våra julklappar. Mamma blev speciellt glad över sin "plåtburk-speldosa"(hon är galen i speldosor) och jag är tokig i söta plåtburkar, så jag själv fick ett sött litet "stamp-set" med söt spelande katt och hoppande häst på locket, jag vet, jag är barnslig)(. Mitt årliga set från Jean Paul Gaultier; Classique är självklart. Mamma överraskade mig rejält med världens finaste ring("för lång och trogen tjänst")  :)
 
Kvällen fortsatte med tv-underhållning och sedan var det gott att komma i säng. Mamma och jag hade världens mysigaste julafton!
 Några av mina fina julklappar  :)
 

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2013-12-25 15:04:53

Åh Zerny, det låter helt underbart! Riktigt mysigt! Ja vi hade det lika lugnt och skönt som ni! Ingen stress, hets och dess måsten! God fortsättning! Uppdaterar min blogg ikväll ska in till Gbg nu ;) Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela