zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

En softig dag med 100-åringen

Publicerad 2013-12-26 20:54:03 i Allmänt,

Jaha, då var jul nästan slut (skönt tycker jag). Under dessa juldagar har jag inte gjort något annat än att tagit det lugnt, ätit gott, sovit som en prinsessa :) Dock har jag saknat att bläddra i GP (morgontidningen),(kom ju ingen tidning 25-26 dec).
 
 
Ja, ja,denna annandag jul (annan dag) började mamma och jag lyssna på ljudboken "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann"(ska lyssna på cd nr 4 i morgon bitti). Wow, sicken rolig bok detta är! Man blir liksom helt fast i den. Jag gav mamma denna ljudbok i julklapp. Hon var lite skeptisk över boken i början( eller som hon brukar säga; "Ge mig inte någon bok. Jag läser inte böcker". Så därför fick hon ljudboken istället och hon älskar den!  ;)
 
Imorgon måste jag börja fundera över vad för gott man ska äta på nyårsafton!
 
Bonne soirée!  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela