zernylafrance.blogg.se

Hur jag lever mitt liv i Frankrike med secondhandfynd och mina resor mellan "hemma och hemma" , Frankrike - Sverige.

Del 2

Publicerad 2013-12-07 21:42:10 i Allmänt,

20 minuter innan påstigning kommer det upp på skärmarna vilken gate planen står. Det ser alltid så roligt ut när alla stirrar uppåt för att hålla koll på alla plan. Gatenummer efter gatenummer kom upp på skärmen till alla möjliga olika resmål, men inget nummer till Göteborg(stod bara "i tid"), hrm, som vanligt). Minuterna tickade på, undrade om det skulle bli försening eller kanske inget plan alls.. Plötsligt blinkade det äntligen till på skärmen och tja, försening på dryga halvtimmen. Jaja, bättre sent än aldrig  :)
 
Väl ombord letade jag upp min plats, ah, gott, äntligen på väg. jag drog på mig solglasen och somnade en stund. Jag vaknade lägligt till "drick-och smörgås"-vagnen kom rullandes fram. Jag beställde det jag ville ha(på franska naturligtvis), beställningen gick strålande :) Jag hörde att tjejen som satt jämte mig också kunde franska. Tänkte att detta var ju bästa språkträning för mig, så jag satte igång. Vi pratade om allt möjligt. Självklart gav vi varandra bra språktips :) Sarah berättade att hon några år tidigare hade pluggat och bott i Göteborg och nu va på väg att hälsa på lite kompisar runt om i Göteborg och Kungsbackatrakten. Det var riktigt roligt, tiden gick ju fort också  :) och snart var det väl dags för landning.
 
Visst hade jag hört dagarna innan att nån liten storm var på väg mot Sverige, att det kunde blåsa lite i knutarna och sådant, men jag tappade lite hakan när det meddelades om att "vi kanske måste vända tillbaka till Paris", osäkert om vi kunde landa på Landvetter. Tyskland, Amsterdam, Danmark var plan inställda. Jag tänkte att skulle vi behöva åka tillbaka igen, nu när vi snart var framme?! Men allt gick fint :) Regnrusk och mörker på Landvetter. Sarah frågade mig varifrån flygbussen gick för hon skulle vidare ner till Kungsbacka. Eftersom Elin skulle hämta mig från flyget, erbjöd jag Sarah att hon kunde åka med oss. Kungsbacka är ju ingen direkt omväg. Elin mötte upp oss. Resväskor och flickor i bilen mot södern  :) Elin ville göra en liten avstickare till Ikea i Kållered. Hon hade sett en riktig ursnygg fåtölj och ville kolla om det fanns någon kvar. Inne på IKEA får vi veta att det fanns 1 fåtölj kvar. Det var ju bara att slå till!!
 
Vid bilen på parkeringen var det bara att ta ut "all last" och stuva om så lilla möbeln också kunde få plats. Ett tag såg det lite omöjligt ut, men med 3 personer fram i bilen ;) fick allt och alla plats hihi!! I Kungsbacka lämnade vi fransyskan Sarah. Vi bytte mailadresser och sa hej då. I blåsten och regnet åkte Elin och jag vidare till Onsala.

Sarah, jag och min lilla bil vid Kungsbacka station.
Trevligt med lite snö på landet  :)
 

Om

Min profilbild

Zerny

41-årig Onsala-tös som bosatt sig i Paris. Här bor jag sedan ett par år med pojkvän och en massa secondhand-stuff ;) Pluggar franska språket, följer PSG(bien sur), Verratti, "partykillen Lavezzi och Zlatan) ;) Flyger hem till Onsala varannan månad till mamma och Alma, kollar så allt är bra. Fart och fläkt är ju underbart!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela